Beni

Lilypie Fourth Birthday tickers

2010. december 7., kedd

Konyhatündi

A főzéssel egész furcsa a kapcsolatunk. Minden nap kotyvasztok valamit. (Persze ez nem volt mindig így, voltak idők, mikor hetente egyszer főztem, legtöbbször hideget ettem és hallucinogénekért gyorséttermekbe jártam).
Na, ennek a korszaknak vége. Nem is hiányzik. Szeretek főzni...ha bizonyos kritériumokat tarthatok. Ilyen például, hogy ne tartsanak tovább az előkészületek 5 percnél, ne kelljen folyamatosan a tűzhely mellett állni ill. ne legyen az ételben káposzta (Férj).
Állítólag nem főzök nagyon rosszul. Általában érzésből, sokszor hasraütésszerűen alkotok.
Nem szoktam olyan (számomra hülyeségekkel) bajlódni, mint pl. a szilvásgombóc, amikor tök finomakat lehet kapni viszonylag olcsón. És, ha valaki 1 hónapja azt mondja nekem, hogy otthon SAJTkészítésbe kezdek, hát biz' Isten mentőt hívok hozzá (minimum).

Nade, soha ne mondd azt hogy soha.

Házi sajt (mozzarella-szerű állagra lehet számítani.)

A tetszőleges mennyiségű HÁZITEJ-et, egy lábasban felteszed melegedni (én 2 l-ből csináltam, abból egy kb. kétmaréknyi mennyiségű sajt lett).
Amikor forrás előtt áll a tej (tehát még nem forr) akkor LITERENKÉNT 1 evőkanál sót és 1 evőkanál 20% ételecetet löttyintesz bele. (ekkor már elzárod a tüzet). Megkavarod (egyből pelyhes lesz).
Majd a keveréket egy szűrőbe beletett textilpelusba/függönydarabba öntöd.
Megvárod míg jól lecsepeg, kb 2 nap, és jóízűen elfogyasztod.

Én ízesítettet csináltam, (az ecettel, sóval egyidőben szórtam bele mindent) méghozzá fokhagymát nyomtam bele meg lilahagymát szeltem bele meg egész köményt tettem bele. (ezt mindet egy sajtba. Finom lett.) És tulajdonképpen az ízesítés teljesen egyénre szabott lehet. Biztos finom kaprosan, vagy apróra vágott bazsalikommal vagy erőspistával (modernül csilivel) etc.

Az egész művelet kb. 10 perc (se).Finom, házi.
Ajánlom.

(Nem bóklásztam a neten recept után, nekem ezt a nővérem tanította, aki nem tudom honnan tanulta. Szóval elképzelhető, hogy fenti receptet valaki már sajátjának tudja. Annak is kösz.)

3 megjegyzés:

  1. wow!!!!!
    ezt nagyon köszi! :D
    gondolom nem 0,8%-os UHT tej kell hozzá, hanem normális minimum 2,8-as megromlós

    VálaszTörlés
  2. Luca! HÁZITEJ! CSAKIS!! (nálunk van házitej automata, vagy vannak tejeskocsik, akik a gazdáktól hozzák az eredeti bociból kifejt tejet.)
    Boltival ez szerintem nem működik.

    VálaszTörlés
  3. ohhh, pedig már épp reménykedtem. Na azért én majd kipróbálom valami jó zsíros tejjel, azt hiszem itt lehet 3,8-ast kapni, hátha!
    Szuper jó ötletnek tünik, legalább tudja az ember, hogy mi van benne!

    VálaszTörlés