Beni

Lilypie Fourth Birthday tickers

2010. december 16., csütörtök

FélELEM

Hogy mitől félek? Nem, nem attól, hogy a Beninek csámpás marad a lába.
Ez egy testi dolog. Ha nem lenne csámpás, akkor lehet, hogy kancsal lenne, vagy görbe lenne a háta vagy kajla a füle.
Én nem ettől félek.
És nem is attól, hogy a későbbiekben tönkremegy a térde a csípője vagy a gerince. Hogy sánta lesz vagy púpos. Ezek azért nem félelmetes dolgok számomra, mert bízom abban, hogy a XXI. században, amikor állatokat klónoznak és növények génállományával manipulálnak, arcokat varrnak fel, hímvesszőkből csinálnak vaginát és fordítva akkor nem okozhat ekkora problémát egy csámpás láb. Akkor biztosan van orvosi megoldás, ha nem Magyarországon akkor valahol máshol a Világon.
Az én igazi félelmem az, hogy őt csúfolni fogják az oviban meg az isiben. Elég banális, nemde? Pedig tényleg ettől félek.
Mert (számomra) ez a csúfolódás meg kirekesztés az, ami igazán meghatározó a személyisége alakulásában. Ez egy olyan tényező amivel nem tudok mit kezdeni, nem tudom őt megvédeni. Amit tehetek, az az, hogy az ovi előtt a lehető legjobban "normalizálom" a lábát.
Én attól félek, hogy másodlagosan lesz fogyatékos. Tehát nem a lába, hanem a személyiségének alakulása miatt aggódom.
Hogy torzul az önértékelése és egyik lehetőségként túlkompenzálja a dolgot és egy macsó nőgyűlölő vagy másik lehetőség, hogy egy szende kisegér lesz, aki még a saját árnyékával sincs tisztában. Attól félek, hogy nem lesz boldog. Nem azért mert csámpás, hanem, mert olyanná torzul belül, aki mellett nem jó lenni. Aki állandóan kesereg vagy állandóan hetvenkedik.
Aki segítséget kér és ELvár akkor is, amikor azt a dolgot maga meg tudná csinálni. Aki életképtelen, mert utálja az életét, és azt, amivé lett.
Nem tudok erre felkészülni de nem akarom ezt átélni.
Tudom, hogy Beni már most más, mint a többi gyerek. Mert olyanokat tapasztalt és élt át, amit más vele egykorú társa el sem tud képzelni. És nem akarom azt, hogy azok, akik nem látják meg az értékeit, csak a lábát, azok mondjanak ítéletet felette. Olyan ítéletet, ami igazságtalan és megnyomorít. Most ő még"védett". Elsősorban általam. De nem tudok egész életében pajzs lenni. És nagyon nehéz elengedni őt így, ezzel a tudattal.
Elsősorban azért, mert ő az én fiam, a szemem fénye és szeretném, ha igazán boldog lehetne másodsorban meg azért, mert tényleg le akarok számolni a lelkiismereti szörnyetegeimmel.

5 megjegyzés:

  1. Szinte mindönket csúfoltak valami miatt a suliban! Emlékezz vissza! Te a hímzett blúzaiddal, én a dagiságommal ... és csámpás lábunk nekünk is van! Mégis egész jó kis felnöttek lettünk, nem hiszem, hogy ezt olyan nagyon mélyen hordoznánk magunkban. Tudom, a Beni sok dolgon átment, de pont ezért sokkal felkészültebb is lesz az adott szituációban.
    Gondolj Jónás Zolira, akit azért rendesen terrorizáltak, most nem tünik úgy az élete, hgy kisiklott volna. Vagy a legjobb példa Annamari: csámpás, két nagy vágással a lábán. Ugyan mikor elöször láttuk, megbámultunk, de ennyi volt. Nem az érdekelt bennünket, hogy csámpás vagy vágása van! A gyerekek néha gonoszak, de mindenki felnö egyszer.

    És egyébként se akard megvédeni mindentöl, úgysem tudod. Nézdd meg Mucikádat, ö is mindentöl védett, védeni akart - söt, akar még most is! Nem tesz vele szívességet.

    Készítsd fel, segítsd, ha benne van, szeresd, adj neki értékeket és ö boldog lesz, hidd el! - még akkor is, ha nekem nincs gyerekem és csak dumálok a világba!

    Beni egy király kis csávó, te meg a legjobb Anyukája neki! - én pedig szeretlek benneteket!

    VálaszTörlés
  2. KEDVES CSilla!
    Írtam egy hosszút előbb,és elszállt!Mindjárt fel is robbanok.
    Nos..
    Nekem is van egy "különleges " kislányom.
    Ő is olyan dolgokon ment ugye keresztül,amiket a kortársai el sem tudnak képzelni.Ennek ellenére volt már boldogtalan,kicsúfolt,kiközösített is.Én pedig nem tudtam/dom megvédeni.Ezt meg kell érteni.Hidd el,minden anya,a "könnyebb" sorsú anyák is nehezen élik meg ezt a szituációt.Eleve azért,mert az,hogy a gyereknek saját csatái vannak,az a leválás,távolodás jele..Felnő..Ezt az anyák tudat alatt is érzik,értik és ezért is élik meg nehezen.
    Én is igazságtalannak éreztem,hogy nem mindig boldog,akár ki is csúfolják,adott esetben bele is rúgnak a gyerekek..Úgy gondoltam,hogy megérdemelné,hogy csak boldogság jusson neki.Arra gondoltam,hogy ha ezek a gyerekek,és adott esetben igazságtalan felnőttek tudnák,hogy miket állt ki..pukkadnának meg,hogy ilyenek vele.
    Aztán rájöttem,hogy a lapokat nem így osztják az életben.Függetlenül attól,hogy mi volt az előzmény,a maga harcait neki is végig kell csinálnia.Más lesz a fegyverarzenálja!
    A gyerekek felületesebbek,érzéketlenebbek manapság.Gonoszkodni is bőven tudnak,látnak elég mintát.Azért is szúr szemet Petra..Ma már ezt is értem.
    Épp azért,amiket megélt..sokkal empatikusabb,tisztábban lát,a gonoszság csírája sincs benne,érzékeny az esendőségre,"gyengeségre"..Nem úgy választ barátokat,hogy milyen ruhája,cucca van..sőt! A peremhelyzetű gyerekeket is igyekszik felkarolni."Játszottam vele anya,mert láttam,hogy egyedül van!"
    No,ilyenkor futja el a szemem a könny,és vagyok rá mérhetetlen büszke!
    Hidd el,kapacitálni is lehet abból ,amiről elsőre nem is gondolnánk.
    Harmonikus megjelenésű,helyes kislány..mégsem vették be pl. a szépek klubjába a társai.Magasról ejtett rá!Épp azért mert más..Ez pedig jó!Szépek klubja..nos ezt pedig azért írom,mert nem mindegy,hogy van- e a nyuszikán sapka.Mindenkiben találnak,ha akarnak valamit,amivel piszkálhatják.
    Mi olyan csatát csináltunk végig a gyerekeinkkel együtt,ami nem megszokott.Nem készülsz fel rá,mert nem része a normál kerékvágásnak.Felkészülsz sok dologra,mint anya..Erre nem gondolsz.Szoros köteléket ad mindez.Épp ezért nehéz egyedül harcba engedni,és nem vállvetve.
    Másrészt..úgy tanuljuk meg a testünk határait,ha beütjük magunkat.Ma ezt sok gyerek nem tapasztalja meg.Nem is tudja,hogy mik a határai.
    Kell a sérülés a bőrnek,a horzsolás a térdnek,és... a léleknek is.Talán épp az indít el a "bezzeg már csak azért is" útjára.
    Engem is csúfoltak a suliban.Perem gyerek voltam,duci,sosem szerepeltem.6.osztályban társadalmi munkában szedtünk paprikát(Kalocsa). Akkor eldöntöttem,hogy mindenkinél többet fogok szedni.Meg is valósítottam.Ott találtam meg önmagam.Igazgatói dicséretet kaptam,én kerestem a legtöbb pénzt..Szorgalom,kitartás,küzdés..Máig elkísér.Kapacitáltam abból,ami előtte ért,és eljutottam a bezzeg azért is szintjére!Távoli párhuzam,de jónak érzem ide..
    Petra..mi itthon jó értékeket,normákat teszünk elé.érzelmi biztonságot adunk,és ez olyan erős bázis,ami pluszban felvértezi.Nem mindig könnyű,de megbeszéljük..
    Neked pedig nagyon jó a szemléleted!
    Nem lesz gond! NE FÉLJ!
    Bocsi a sok rozsáért!
    Puszi!Csilla

    VálaszTörlés
  3. az előttem szólok mindent elmondtak
    A lányomat is csúfolják az oviban
    A lányom lelke is sérült, az alkholista apja miatt és a szanaszét anyja miatt

    Ezekre van megoldás
    elsősorban az,hogy TE ne mondj "ítéletet" felette még szereteből sem
    előre ne
    :)

    VálaszTörlés
  4. Lányok!
    Nagyon szépen köszönöm! Minden szót elraktároztam!
    Csilla, a Tiédet meg végigbőgtem! Jól esett/esik!
    Köszönöm

    VálaszTörlés