Beni

Lilypie Fourth Birthday tickers

2010. december 2., csütörtök

Az aktivista



Kiscsaládommal egy elég kétes környéken lakunk. Persze, minden tömbnek megvan a saját hülyéje, kukása, büdöse, bagósa, kisgyerekese, ordibálósa és hajnalban húsklopfolósa.
Itt sincs ez másként. Csak ez a szokásosnál is rosszabb környék (egy picivel). Régen bányászlakások voltak ezek, és hát a bányászok tudvalevőleg az ország minden tájáról ideérkezett hmmm, hogy is fogalmazzak "szubkultúra". (Ezt bizonyítandó, mikor 3 éve elkezdtem kertészkedni az erkélyünk alatt kb. 10 köbméter szemetet szedtem össze, és azóta is minden ásásnál előkerül vagy egy pálinkásüveg vagy egy méter dróthuzal, törött cserepek, csempék stb.)
Persze a bányák bezárása óta sok idő eltelt, és itt is "hígult" az állomány, de azért, ha egy őstatainak elmondom az utcánk nevét, az a minimum hogy felhorkant.
Én szeretek itt lakni. Olcsón jutottunk egyedi fűtésű lakáshoz, ami viszonylag normális elosztású stb.
Megszoktam már az embereket is, így maximum egy szemöldökráncolás a válaszom arra, ha december 25-én reggel 7 órakor Bódi Guszti és Bódi Margó átordibál a szomszédból, hogy aranyeső hulljon ránk. (mondjuk én leginkább egy jó kiadós havazást kívánnék Karácsonykor, de ha arany hát arany, ki vagyok én, hogy megmondjam...)
Megfigyeltem viszont, hogy minél "kétesebb" környéken járok, annál világosabb van. Nem azért, mert az utcagyerekek kevesebb égőt csúzliznak ki, hanem azért, mert így Karácsony táján egyre inkább megszaporodnak a kivilágított ablakok.
Megmondom őszintén, hogy én nagy suttyó paraszt révén nem igazán rajongok a kínai zenélős villogós füzérekért. Főleg nem uszkve két hónapon keresztül. Szerintem nagy pénzkidobás ez, amiért ráadásul majd később nyújtják be a számlát. Elég kellemetlen (szerintem), ha a karácsonyi nagy kiköltekezés után január-februárban még egy horribilis villanyszámla is beérkezik. (Mondjuk van olyan, akit ez nem igazán zavar, mondjuk például azt, aki már fél éve amúgy sem fizetett).
És mellesleg pont ugyanígy érzek a városok kivilágításával a tűzijátékokkal és a mértéktelen fenyőfadöntésekkel kapcsolatban. (Nem bírok elképzelni 5 éven felüli embert, aki lelkesedve tapsikol, hogy több millió égő díszíti a fákat...szép-szép, csak ezért hektárnyi erdőket kell kiirtani és beszennyezni. Egész egyszerűen nem éri meg.)
Vannak dolgok, amikért később nyújtják be a számlát...és bár vannak akik reménykednek, hogy nem kell majd fizetnünk, én személy szerint nem ezek közé tartozom.
(Jah, és a mécsesek, gyertyák is ünnepi hangulatot varázsolnak, nekem még kicsit jobban is mint az éneklő füzérek).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése