Beni

Lilypie Fourth Birthday tickers

2010. október 6., szerda

Tisztázzuk.., avagy Pécs 2.


Ha megkérdezik tőlünk, hogy mennyit ér a gyermekünk (vagy önmagunk) egészsége, akkor azt mondjuk, hogy természetesen minden pénzt megér.
Ez jól is van így. Ennek így is kell lennie.
Már csak azt nem tudom, hogy mégis mennyi az annyi...??
Írtam már itt nektek erről a hálapénzes undormányról, ami a XXI. századi Magyarországon (is) oly jellemző. Egyszerűen nem tudok napirendre térni felette. És továbbra is hangsúlyozom, nem a pénzt sajnálom az orvosoktól. Tanultak érte, éjszakáznak érte, hétvégéznek érte, felelősség nyomja a vállukat érte. Nonszensz, hogy míg egy csatornatisztító szakmunkásnak 10 perces csőgörényezésért fizetsz 15 000-et, addig egy orvos egész hónapban keres 150-et. Tény, hogy rendezni kell a fizetésüket.
Azt is megértem, hogy ők pénzből élnek. Rendben is van, hogy az állami praxis mellett működtetnek egy magánrendelőt. Saját eszközökkel, szabadidőben, adózva és korrekt árlistával. Meg is fizetem/meg is fogom, mert sok-sok szakterületen egyszerűen barbárság ami az állami rendelőben folyik (pl. fogorvos, nőgyógyász, belgyógyász stb...igazából sorolhatnám vég nélkül, és a kivételek természetesen minden tiszteletet megérdemelnek).
Mi is jártunk a Benivel exkluzív budai magánkórházban. Nem is sajnálom az ott hagyott pénzt. Egyrészt azért, mert az időpont az időpont volt. Nem volt többórás várakozás. A váróban egyébként emberi körülmények (tiszta mosdó, könyvek a kicsiknek, színes ceruza stb.) és kedves (köszönni tudó, nem szájhúzogató, sőt, a 10 perces késésért elnézést kérő személyzet) valamint korrekt, minden kérdésre őszintén válaszoló, szakmájában profi és empatikus orvosi ellátás volt.
Tegnap Pécsen (ahol egyébként meg kell jegyeznem az időpont az időpont, ugyanis 12.00-re voltunk bejegyezve és 12.00-kor be is mentünk eddig kettőből kétszer, és a körülmények is jók, tiszta mosdó wc-papír, sőt a röntgenre sem kell órákat várni, a felvétel megvolt kb. 10 perc alatt) Prof. K.-val a következő párbeszédet folytattam:

Prof. K. : -Anyuka, így második ránézésre és 100%-os biztonsággal állítom, hogy tudok javítani reoperációval a láb állapotán. Akarja-e ezt?

én: -Természetesen akarom.

Prof. K: -Rendben, akkor nézzünk egy időpontot. (blabla, ezt már tudjátok)

- Tisztázzuk, azt feltételezem, hogy azt szeretné, hogy én operáljam a gyereket...(mellé jelentőségteljes nézés. Egyértelművé téve, hogy ő pénzt kér, és kapni is akar, különben vihetem oda a gyerekemet ahova akarom...)

én: - igen, természetesen. (jelentőségteljes nézés: ÉRTETTEM)

No, itt tartunk. Nem panaszkodom. Mert nem az utcán élünk, van mit ennünk, még akkor is, ha meg kell nézni, hogy mikor kerül hús az asztalra és mikor mi hol olcsóbb. Vannak ruháink, befizetjük (mert be tudjuk fizetni) a rezsinket stb. Sok tízezren sokkal-sokkal rosszabb körülmények között élnek nálunk.
Szóval kérdezném, ezúttal nem költőien: Mennyi az annyi? Mennyi az szerintetek, amivel egy ortopédiai főguru nem küld el a búsba, és nem disznókarajként bánik a gyerekem lábával?
Mennyit érjen meg nekem a gyerekem egészsége?

11 megjegyzés:

  1. feltételezm,hogy a kérdés ezúttal nem költői volt.
    Feltételezem, hogy most biztosan szívesen olvasnál mindenféle nagy szavakat amik filozófikus-erkölcsileg és mindenféleileg kikivánkozik belőlem.

    Csak most qrvára nem vinne előre.
    Ezért vállalva az esetleges megkövezés, rosszaló szemöldök összevonást mások részéről, úgy teszek,ahogy szoktam: főleg mióta kinezre járok döntéseknél, konkrét adatoknál az első bevillanó dolgot teszem/mondom/veszem számításba.

    Nekem 30 ezer villant be az agyamba neonfénnyel.
    Remélem tudtam segíteni és bocs, ha rosszul esik, hogy beáraztam Beni egészségét, nem ez volt a cél.

    VálaszTörlés
  2. Hajaj, ha számosítunk, mertnekem Luca tippjének minimum a duplája jutott eszembe...

    VálaszTörlés
  3. Nekem 50.000 Ft villant be ...habár hozzáteszem, hogy fogalmam nincs ezekröl a tarifákról. Az is lehet, hogy mind a szájhúzós kategóriában matatunk.

    VálaszTörlés
  4. Luca, nanáhogy számosítsunk. Azért kérdezem, mert a helyzet az, hogy Jánosom örök idealista révén úgy hiszi, hogy akkor is ugyanolyan ellátást és ugyanolyan szintű szaktudást kap a gyerek, ha az orvos kap egy gombóc fagyit. Helyzetileg én a duplájára gondolok, mint ő. Kíváncsi vagyok, hogy én vagyok nagyon negatív ezügyben, vagy ő nagyon pozitív.
    Ciha, Lina, köszi a tippet. A végén majd beavatlak benneteket a részletekbe:)

    VálaszTörlés
  5. Egyébként tudod, hogy én is Jánossal értek egyet... CSak amikor az embernek a gyerekéről kell gondolkodnia sok mindent máshogy gondol sajna...:(
    Jól átküldtétek itt a betegségeket, tegnap már Sárával is orvosnál voltunk. Többször voltunk az elmúlt egy hónapban orvosnál, mint az elmúlt 2 évben...

    VálaszTörlés
  6. Veszem a bátorságot, és leírom, mit gondolok erről...
    (azon túl, hogy utálom a hálapénzt..)
    .. én százezrekben gondolkodom sajnos..
    ...mert ha egy kis szülészorvos elkér százezret egy szülésért, akkor egy prof. egy műtétért ? ...

    Ja, és sokszor már nem is hálapénzről van szó, hanem azért ajánlatos adni előre, hogy normálisan bánjanak a hozzátartozónkkal...

    VálaszTörlés
  7. Ancsi, sajnálom...most nekünk is eléggé összejött ezzel a hörghuruttal.
    Ági...sajnos én is ettől tartok...sajnos...

    VálaszTörlés
  8. Igen, nem is az összeg a kérdés, bár nagy dilemma az is, azon túl, hogy mindenki gondol valamit a hálapénzről. (60-100e. körül egy profnak).Hanem, hogy mikor adod? Műtét előtt? Műtét után? Mennyivel utána? És mi van, ha kifizeted mondjuk műtét után 5 perccel, de sajna (ne adj Isten)még sem sikerült olyan jól a műtét?!

    VálaszTörlés
  9. Gábor! Ez nem kérdés...ha a műtét előtt nem kapja meg a borítékot, akkor szerintem be sem megy, hanem kiadja egy tanulójának (oktatókórház)...és természetesen az altatóorvos is pénzt kér. természetesen ő is az "akció" előtt...
    Néha azt érzem, hogy hálás lehetek ezért a "pénzes mizériáért", mert így egyenlőre ezen parázok többet és nem azon, hogy mi lesz a műtét után velünk...

    VálaszTörlés
  10. Elööööre?? Most ez komoly? Akkor itt már tényleg nem beszélhetünk háláról!
    Kicsit sem pártolom ezt a pénzezös dolgot,söt!, de ha már, akkor nem utána?
    Mert ez, hogy még elöre is, már .... szavakat sem találok rá:-(

    VálaszTörlés
  11. igen, ezt inkább nevezhetnénk tarifának...jelen esetben (is).
    Tudjátok, ha TUDNÁM, hogy nincs tovább, nem kell több orvost fizetnünk, mert ő az aki meggyógyítja a Benit, akkor tényleg bármennyit megérne. Csak ezt nem TUDOM, csak REMÉLEM. És igen, ott van a kisördög, hogy mi van, ha jövőre (2,5,7, bármennyi év múlva) újrakezdődik az egész?...
    Luca azt mondja nincs b terv. Ha én mindent felrakok a mostani a tervre, és legrosszabb esetben/legfeljebb majd újratervezek, akkor sem lesz mihez nyúljak...ez a gond.

    VálaszTörlés