Beni

Lilypie Fourth Birthday tickers

2012. január 18., szerda

F(k)ülügy

Hatalmas felfedezést tettem, úgyhogy ezt megosztom. Bár tartok tőle, hogy csak az én gyerekemnek van kb. kéthavonta hallójárat gyulladása. És tartok tőle, hogy ez valami familiáris dolog nálunk, ugyanis nekem is kb. kéthavonta van. A férjem nem csatlakozott a mi közös családi hagyományunkhoz, valószínűleg azért, mert nincs több betöltetlen hónap.

Tünetek: fülviszketés, érzékenység, piszkálási "inger", duzzadt füljárat, meleg, piros fülek (így kezdődik tapasztalatom szerint) de a Beni már csak azt jelzi, hogy FÁÁÁÁJ.

3 féle füllcsepp van rá. Mindből több példányunk van itthon.

Menetrend szerint, ha Beni fájlalni kezdi a fülét akkor elkezdem az egyiket csepegtetni. Ha szerencsém van 2 nap alatt vége...ha nincs akkor rámjön a para, hogy nehogy középfülgyula legyen, én meg elcseszem az időt hülye csepegtetéssel, és közben "haldoklik" a gyerek. Szóval háziorvos--hallójárat--fülcsepp Nr 2. --1 hét betegszabi--báásszus.

Az elmúlt hosszú-hosszú évek tapasztalata azt mutatja, hogy TILOS fülpuckáznom. Ha nagy néha elcsábulok, akkor abból másnapra hallójáratgyula lesz.
Ezt a tudást átörökítettem a gyerekre. Ha az anyjának trutyis a füle a gyerek se érdemel mást. Sőt a férj se.
(a fülzsír egy természetes kenőanyag...illetve láttam egy műsort, ahol szekrényfénynek használták...nálunk sok a polc, na.)

Másfelől a gyerekorvos mindig felhívja a figyelmemet, hogy ne menjen víz a gyerek fülébe. Hát rajtam nem múlik...hajmosás nincs...öntisztulás van. Akkor ha lenyírom a haját, megengedem, hogy megmossa, van két bazi nagy narancssárga füldugója, úgy mered ki a füléből mint Shreknek (ezt vittük nyáron a Balatonra is)...más napokon meg büdös a feje...úgyis mindenki a fülét figyeli.
Amúgy meg nem minden rasztás füvezik.

Harmadfelől ez a legújabb: ne nyúljon a fülébe!
Namost Beni minden testnyílásába belenyúl...azaz szeretne. Egyes helyekről leleteket szerez(ne), mások meg egyszerűen csak rejtélyesek, feltárandók. Komolyan mondom, hogy minden mást tiltok...ezt jófejségből eddig meghagytam. (meg amúgy is...ujjal még én is kimosom a fülem...láthatjátok, nem vagyok én vadember...). Úgyhogy most ez is kilőve...

Össze kell fognom egy asztalossal.

2 megjegyzés:

  1. gondolom az a kövirózsa kivonat is van a fülcseppek között, ne okoskodjak, hogy az milyen qrva jó...:)

    VálaszTörlés
  2. hallójáratra? qrvajó? okoskodjál, azt bírom:)

    VálaszTörlés